Theatercafe Muze comedy kleinkunst

22 dec 2023

Ruïnes – Mirjam Tideman

Met haar ontroerende en hilarische liedjes baant Mirjam Tideman zich in haar nieuwe kleinkunstvoorstelling ‘Ruïnes’, samen met haar publiek, een weg langs verval, ineenstorting en de vergankelijkheid van het bestaan. Zwaar op de maag? Welnee. Mirjam staat bekend om haar zelfspot en flinke dosis humor. In haar eigen stijl, die zich ergens tussen Bram Vermeulen en Brigitte Kaandorp bevindt, graaft Mirjam, als archeoloog van de 21ste eeuw, allerlei persoonlijke ruïnes op: van de ongemakkelijkheid van een sportdag tot het verlies van een geliefde. Grappig, herkenbaar en ontroerend.

Factor 2 improvisatietheater

Comedy duo Joël Oudshoorn en Mathijs van Wingerden toveren ter plekke geïmproviseerde sketches en scènes op het toneel geïnspireerd door suggesties van het publiek. Met veel humor en fysiek spel zorgen ze voor een dynamische show waarbij ze ook zichzelf verrassen.

Fimme Bakker

Fimme neemt zichzelf en zijn vraatzucht onder de loep. Wat als hij niet kan stoppen omdat zijn rempedaal kapot is? Bij iedere verslaving die hij aanpakt, steekt er weer een nieuwe de kop op. Zware voorstelling? Ben je gek: Alle remmen los!